DET ER OK AT HAVE MIG-TID

ALL

Giv dig selv lov til at passe på dig selv. Vores eksperter siger at det kan starte med nogle få simple trin.

  1. mny-practice-selfcare-6

    NOTE TO SELF

    Forvandl negative tanker til positiv energi. Tal med andre om dine tanker - opsøg fællesskaber hvor du kan tale med andre, der har lignende oplevelser og udfordringer. Du er IKKE alene!

  2. practiceselfcare-image-border2

    OPSØG HJÆLP

    Bliver det hele for svært, så opsøg hjælp og få talt med nogen om det. Vores dygtige samarbejdspartner tilbyder 1 til 1 samtaler og chats hvor du helt anonymt kan fortælle om dine tanker og få gode råd til hvordan du kan få det bedre.

  3. Image-hands-brave-together

    SKEMALÆG SKÆRMTIDEN

    For at forhindre at sociale medier bliver tonenagivende, tjekker Elyse Fox ikke telefonen lige inden sengetid eller som det første om morgenen. Og hun fremhæver vigtigheden af at være opmærksom hver gang man ser billeder, ord og nyheder - uanset om de er gode eller dårlige.

  4. practiceselfcare-image-border1

    VÆR TYDELIG I DINE HENSIGTER

    Hvilke postive ting kan du fylde ind i din hverdag? Prioriter dem! Derudover kan det være en god ting at få tankerne skrevet ned. Start en dagbog hvor du kan reflektere. Et andet godt tip er at meditere for at blive mere opmærksom og til stede i nuet. Det kan hjælpe dig til at få bedre indsigt i dine mål og i hvad der motiverer dig.

  5. practiceselfcare-image-border4

    VÆR MED

    Frivillighed hjælper ikke kun andre der har brug for det. Der kan også være en postiv forandring for den frivillige. Studier har vist at det, at hjælpe andre, kan være med til at løfte dit humør, sænke dit stressniveau og bekæmpe depression. Opsøg organisationer der kunne interessere dig, eller tag med ven.

  6. mny-practiceselfcare-7

    SÆT DINE FORVENTNINGER NED

    Få struktur på hverdagen med en to-do-liste.  En god to do-liste kan føles mere overkommelig hvis dine forventninger er realistiske: Udvælg eksempelvis 3 ting som du vil opnå hver dag.

  7. practiceselfcare-image-border3

    GIV PLADS

    Føles pladsen lidt trang, og har du brug for mere plads for at kunne trække vejret ordentligt? Et godt råd er at få organiseret omkring dig og struktureret hverdagen. Prioriter de ting som gør dig glad og som du glæder dig til. At genvinde kontrollen er et vigtig skridt på vejen. Her får du 4 simple måder at komme i gang: Lav en to do-liste, ryd op, gør en eller flere ting der gør dig glad og forbered dig på dagen i morgen.

DET ER OK AT HAVE MIG-TID

ALL

Du er IKKE alene! Vi skal ikke stå alene med vores udfordringer - vær med til at dele budskabet via #BraveTogether. Stedet hvor du kan læse andres historier, dele din egen og hjælpe med at sætte fokus på mental sundhed sammen med @Maybelline og #BRAVETOGETHER på Instagram.

Hoppsan, det ser ut som att du inte har loggat in! Vänligen logga in eller skapa ett nytt konto. Or skapa ett nytt konto.